Наша школа почев од школске 2008/09. организује облик продуженог дневног рада са ученицима првог, другог и трећег разреда. Рад са децом се одвија у две групе (у зависности од смене ученика). Са њима раде два учитеља (професора разредне наставе) у сарадњи са педагогом, психологом и осталим наставницима. Две групе које учествују у овом облику рада броје 30 ученика са малим варијацијама.
Ученици који часове редовне наставе похађају у поподневној смени, у просторије продуженог боравка долазе пре подне у 7:30 раде домаће задатке, вежбају усвојено градиво и продубљују постојеће знање, реализују слободне активности, а затим одлазе на часове редовне наставе.
Ученици који часове редовне наставе похађају у преподневној смени, долазе у боравак после часова и заједно са претходном групом укључују се у реализацију слободних активности. Када прва група одлази на редовну наставу, друга група приступа изради домаћих задатака, односно вежба градиво и поново се укључује у реализацију слободних активности.
Исхрана ученика обухвата два оброка : ужину и ручак који обавезно садржи супу, главно јело и десерт.
У реализацију слободних активности укључене су и посете различитим културним, образовним и спортским институцијама, музејима, позориштима и сл.
Распоред активности у продуженом боравку
Распоред за обе групеРад са децом се одвија у две групе (у зависности од смене ученика).
Уколико ученици имају наставу после подне, онда долазе у продужени боравак на први час - па су окупљање и доручак у периоду од 7:30-8:15 .
Други (8:30-9:15) и трећи час (9:30-10:15) планирани су за израду домаћих задатака и вежбање, па се учитељи труде све што ученици нису савладали на редовној настави, сада извежбају и схвате.
Четврти час (10:30-11:15) ученици имају слободно време, а по потреби за оне којима је потребно и даље имају могућност вежбања и учења.
Слободне активности су у периду од (11:15-12:15), а на ручак се одлази од (12:15-12:45). Након ручка следи припрема за одлазак на редовну наставу у периоду од (12:45-13:15).
Овако ученици спремно одлазе у своја одељења, знајући да су и оно што нису урадили код куће у продуженом боравку завршили, лако и уз помоћ учитеља и да им је било забавно јер су се и дружили за време слободних активности и за време ручка.
Уколико ученици имају наставу пре подне, онда долазе у продужени боравак после својих часова од 11:10. Тако да од 11:15-12:15 имају слободне активности, као и ученици из друге групе.
На ручак се одлази у пероиду од (12:15-12:45). Након ручка следи припрема за израду домаћих задатака у периоду од (12:45-13:15). Ученицима је то јако корисно, јер одмах после наставе док им је градиво „свеже“ поново га читају и спремају се да ураде домаће задатке.
Домаћи задаци као и вежбање ученици раде у току првог (13:30-14:15) и другог часа (14:30-15:15), а у овом периоду имају и ужину.
Новогодишња приредба ученика продуженог боравка
На бини са учитељицом Милком СавићОно што је постало пракса у Продуженом боравку је одржавање новогодишње приредбе. Она се одржава током задње седмице у години за родитеље, баке и деке, а ученици је припремају током новембра и децембра. То је посластица за децу која долазе. Тих дана су доласци ученика у боравак најредовнији. Током приредбе се рецитује, плеше, пева. Плес је деци један од омиљених начина изражавања, тако да за тај део буде велики број заинтересованих. Глума у кратким драмским текстовима такође привлачи наше ђаке. Представа на крају буде колаж игре, глуме, рецитације и песме, често у веома креативно направљеним костимима.
Првих година приредба је извођена у учионици, која нам је временом постала мала. Новогодишња приредба током школске 2017/2018. је изведена у холу школе. Посећеност је била велика, па смо то искористили за хуманитарну продају новогодишњих честитки и украса које су ученици сами правили.
Наравно, без помоћи колега не би могло све тако лепо да се изведе. Куварица је правила колаче који су били за послужење, а колега Александар Делић, наставник географије, нам је помогао око озвучења.
Родитељи сваки пут одлазе задовољни.
Ученици после завршених домаћих задатака иду на спортске терене или неке друге слободне активности
Вежбање је после наставе најбољеУ току боравка у школи, када ђаци нису на часовима, ми који радимо у школи у Продуженом боравку, се трудимо да то време учинимо пријатним, корисним и забавним. Осим рада домаћег задатка, одлази се на ручак и остатак слободног времена се проводи у едукативним активностима у учионици, игри у фискултурној сали, шетњи поред реке, у парку...Оно што је велика погодност наше школе, је положај и близина интересантних места за децу.
Рекреирамо се на спортским теренима, без обзира да ли је топло време када више користимо справе или се грудвамо, клизамо и шетамо када је зимско време.
Јесења променада је незаобилазна
посета првих дана јесени,
али нам је свакако парк у свим годишњим
добима занимљив.
Осмелимо се некада и за даље шетње, рецимо до Спомен парка.
Раздрагани малишани у музеју
Увек се нешто ново научиПосећујемо изложбе и музеје и трудимо се да увек неке нове садржаје усвојимо. Ове године смо били на изложби играчака у ОШ “Милица Павловић“ и посетили смо изложбу ситних животиња на Зеленом пијацу.