VukKaradzic.jpg

 

Продужени боравак

Продужени боравак


Део школе у ком се чује весела граја, где ђаци уз пријатну атмосферу раде домаћи задатак и без притиска завршавају своје обавезе, је Продужени боравак, који је у данашње време неопходан већини родитеља.

Радно време родитеља се у данашње време тешко уклапа са дечијим обавезама, баке и деке су често још увек запослени, а пут до куће, због прометног саобраћаја може бити небезбедан за ђаке прваке. Продужени боравак је место где деца долазе после часова и бораве ту док родитељи не дођу са посла.

Наша школа почев од школске 2008/09. организује облик продуженог дневног рада са ученицима првог, другог и трећег разреда. Рад са децом се одвија у две групе (у зависности од смене ученика). Са њима раде два учитеља (професора разредне наставе) у сарадњи са педагогом, психологом и осталим наставницима. Две групе које учествују у овом облику рада броје 30 ученика са малим варијацијама.

Ученици који часове редовне наставе похађају у поподневној смени, у просторије продуженог боравка долазе пре подне у 7:30 раде домаће задатке, вежбају усвојено градиво и продубљују постојеће знање, реализују слободне активности, а затим одлазе на часове редовне наставе.

Ученици који часове редовне наставе похађају у преподневној смени, долазе у боравак после часова и заједно са претходном групом укључују се у реализацију слободних активности. Када прва група одлази на редовну наставу, друга група приступа изради домаћих задатака, односно вежба градиво и поново се укључује у реализацију слободних активности.

Исхрана ученика обухвата два оброка : ужину и ручак који обавезно садржи супу, главно јело и десерт.

У реализацију слободних активности укључене су и посете различитим културним, образовним и спортским институцијама, музејима, позориштима и сл.



Дневне активности ученика у продуженом боравку

Рад са децом се одвија у две групе (у зависности од смене ученика).

Уколико ученици имају наставу после подне, онда долазе у продужени боравак на први час - па су окупљање и доручак у периоду од 7:30-8:15 .

Други (8:30-9:15) и трећи час (9:30-10:15) планирани су за израду домаћих задатака и вежбање, па се учитељи труде све што ученици нису савладали на редовној настави, сада извежбају и схвате.

Четврти час (10:30-11:15) ученици имају слободно време, а по потреби за оне којима је потребно и даље имају могућност вежбања и учења.

Слободне активности су у периду од (11:15-12:15), а на ручак се одлази од (12:15-12:45). Након ручка следи припрема за одлазак на редовну наставу у периоду од (12:45-13:15).

Овако ученици спремно одлазе у своја одељења, знајући да су и оно што нису урадили код куће у продуженом боравку завршили, лако и уз помоћ учитеља и да им је било забавно јер су се и дружили за време слободних активности и за време ручка.

Уколико ученици имају наставу пре подне, онда долазе у продужени боравак после својих часова од 11:10. Тако да од 11:15-12:15 имају слободне активности, као и ученици из друге групе.

На ручак се одлази у пероиду од (12:15-12:45). Након ручка следи припрема за израду домаћих задатака у периоду од (12:45-13:15). Ученицима је то јако корисно, јер одмах после наставе док им је градиво „свеже“ поново га читају и спремају се да ураде домаће задатке.

Домаћи задаци као и вежбање ученици раде у току првог (13:30-14:15) и другог часа (14:30-15:15), а у овом периоду имају и ужину.

 

Новогодишња приредба

Оно што је постало пракса у Продуженом боравку је одржавање новогодишње приредбе. Она се одржава током задње седмице у години за родитеље, баке и деке, а ученици је припремају током новембра и децембра. То је посластица за децу која долазе. Тих дана су доласци ученика у боравак најредовнији. Током приредбе се рецитује, плеше, пева. Плес је деци један од омиљених начина изражавања, тако да за тај део буде велики број заинтересованих. Глума у кратким драмским текстовима такође привлачи наше ђаке. Представа на крају буде колаж игре, глуме, рецитације и песме, често у веома креативно направљеним костимима.

Првих година приредба је извођена у учионици, која нам је временом постала мала. Новогодишња приредба током школске 2017/2018. је изведена у холу школе. Посећеност је била велика, па смо то искористили за хуманитарну продају новогодишњих честитки и украса које су ученици сами правили.

Наравно, без помоћи колега не би могло све тако лепо да се изведе. Куварица је правила колаче који су били за послужење, а колега Александар Делић, наставник географије, нам је помогао око озвучења.

Родитељи сваки пут одлазе задовољни.

 

Слободне активности продуженог боравка

У току боравка у школи, када ђаци нису на часовима, ми који радимо у школи у Продуженом боравку, се трудимо да то време учинимо пријатним, корисним и забавним. Осим рада домаћег задатка, одлази се на ручак и остатак слободног времена се проводи у едукативним активностима у учионици, игри у фискултурној сали, шетњи поред реке, у парку...Оно што је велика погодност наше школе, је положај и близина интересантних места за децу.

Рекреирамо се на спортским теренима, без обзира да ли је топло време када више користимо справе или се грудвамо, клизамо и шетамо када је зимско време.

Јесења променада је незаобилазна посета првих дана јесени, али нам је свакако парк у свим годишњим добима занимљив.
Осмелимо се некада и за даље шетње, рецимо до Спомен парка.

 

Посета музеју

Посећујемо изложбе и музеје и трудимо се да увек неке нове садржаје усвојимо. Ове године смо били на изложби играчака у ОШ “Милица Павловић“ и посетили смо изложбу ситних животиња на Зеленом пијацу.

 

  • Без обзира на годишње доба, ученицима је најзанимљивија шетња или нека друга активност у парку.
  • Јесења променада у парку је активност коју ученици обожавају.
  • Обишли смо изложбу животиња на пијаци и разговарали са учитељицом о тим животињама.
  • Од свих предвиђених активности ученици највише воле физичко васпитање.
  • Када се уморимо од разних активности имамо мали предах у учионици.
  • Добродошлицу желимо свим ученицима који ће доћи у продужени боравак.